Mooi werk

Er wordt veel kunst gemaakt. Als in véél. Dat is mooi en irritant tegelijk, want ik vind maar zelden iets goed. Vaak vind ik het te oppervlakkig, te gewild, te commercieel, te dit, te dat, te zus, te zo, kortom, ik ben een zeikerd. Maar toen zag ik werk van Har van der Put. En dat werk denderde met een rotvaart mijn hoofd binnen. En niet omdat het naar aandacht schreeuwt, nee, juist vanwege de ingetogen, desolate, eenzame sfeer die er omheen zweemt en die een beetje zeer doet als je ernaar kijkt, maar tegelijkertijd troost biedt. Zonder ooit plat te worden, of zich op te dringen. En als je dat kan, ben je een grote heej. Ik zou er nog uren rete-enthousiast over door kunnen gaan, want ik ben superfan, maar dat doe ik niet. Koek zelf maar: http://www.harvanderput.com/#!recent-paintings/ck2b

decay of modernism (Har van der Put)

Reacties